گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

برنامه کوهنوردیImage   کانال تلگرامImage

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 70 نفر عضو رسمی و 5 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

گزارش پیمایش غار دزک (تاپوی 2)

طبقه بندی رشته: خبر

<< بنام خدا >>

تاریخ اجرای برنامه  :  13 اسفند ماه 95

سرپرست و مسئول فنی :  سعادت لطفی زاده

مسئول ایمنی و محیط زیست : مرتضی زینلی

گزارش نویس و عکاس :  شهریار صانعی

شرکت کنندگان دربرنامه  :

اعضا :سعادت لطفی زاده ، مرتضی زینلی ، شهریار صانعی

غیر اعضا :سید شاهین شاه ابراهیمی ، علی موسوی ، محسن قربانیان ، امید دلیران ، محمد حسین میر لوحی ، ندا فخر ، نرجس متقی ، دکتر علیرضا آنی ،

شرح برنامه  :

در ساعت 6 صبح آدینه 13 اسفند 95 در محلهای از قبل هماهنگ شده گرد هم آمدیم و با یک دستگاه مینی بوس به سمت روستای سورک نزدیکترین روستا به غار رهسپار شدیم ، جمع دوستانه ما در ساعت 7 صبح از اصفهان خارج شد ، و در امتداد مسیر در مینی بوس صبحانه خورده شد ، در ساعت 9 صبح به امام زاده روستای سورک رسیدیم ، امام زاده ابتدای مسیر کوهپیمایی بود پس قرار دادن وسایل اضافه در مینی بوس و برداشتن ابزار فنی و گروهی تیم ، به سرقدمی آقای لطفی زاده به قصد دهانه ورودی غار امام زاده را ترک کردیم ، شیب مسیر زیاد بود بعد از یکی دو بار استراحت کوتاه و رد شدن از مسیر های دست به سنگ و برفی که بسیار لغزنده بود ، در ساعت 11 به دهانه ورودی غار در خط الراس کوه تاپو رسیدیم . پس از تعویض لباس و برداشتن ابزار فنی ، سرپرست برنامه به طور کامل افراد حاضر در برنامه را از چگونگی عملکرد تیم ، وظایف هر کدام از افراد ، ترتیب بندی و زمان بندی حرکت در غار ، توجیح کردند و یک نفر از دوستان جهت حمایت از تیم و نگهداری از کارگاه و وسایل اضافه دوستان در دهانه غار ماند و پس از برقراری کارگاه توسط سرپرست بقیه دوستان به ترتیب وارد غار شدند ساعت 12 اولین نفر وارد غار شد ، پس از اتمام پیمایش یکی از دوستان جای خود را به دوستمان که در بیرون غار بود داد و ایشان هم وارد غار شدند و به پیمایش غار پرداختند و در ساعت 17 آخرین نفر از غار خارج شد ، ابزار ها و طنابها جمع آوری شد ، همگی شادمان از پیمایش بسیار خوبی که داشتیم به سمت امام زاده و مینی بوس حرکت کردیم ساعت 18:30 به امام زاده رسیده خاکی از تن زدوده و آبی به صورت زدیم ، تعویض لباس کردیم به سمت اصفهان حرکت کردیم ، در امتداد مسیر در مینی بوس نهار خورده شد. جلسه انتقاد پیشنهاد برگزار شد و دوستان به بیان حس و حالی که در غار داشتند پرداختند و کلیه دوستان به نظرات و صحبتهای همنوردان خود گوش جان سپردند و کلیه دوستان متفق القول از زحمات ، و صبر و شکیبایی و راهنمایی های ارزنده سرپرست خوب برنامه آقای سعادت لطفی زاده تشکر کردند. و در پایان ساعت 20:30 به اصفهان رسیدیم . جمع دوستانه ما همگی سالم و شاکر ، سرشار از حس خوب پیمایش غار به امید برگزاری برنامه های خوب دیگر ، همدیگر را وداع گفته و برنامه به پایان رسید.

درباره غار :

غار دزک از نوع غارهای عمودی (چاهی) و دیوارهای که در خط الراس کوه تاپو ، از جنس كنگلومرا و در فاصله حدوداً 3 کیلومتری جنوب شرقی روستای دزک واقع است. راه ورودی آن یک شکاف به طول 6 متر و عرض حداكثر 70 سانتیمتر با دو سنگ بزرگ كه در دهانه آن قرار دارند. اين شكاف در امتداد خطالراس و حدوداً شمالی جنوبی است. فرود اولیه حدوداً 44 متر در فضای معلق با داشتن یک ریبلی میباشد. انتهای مسیر از سنگهای یکپارچه تشکیل شده و احتمال ریزش سنگ در ابتدای مسير وجود دارد (به دليل نوع سنگ). بعد از اتمام فرود در امتداد سراشيبی كوتاهی با شیب حدوداً 30 درجه و طول حدوداً 10 متر كه به طرف دهانه چاه ديگری میرود . از شكافهای نزديك دهانه چاه استفاده كرد به ورودی دهانه چاه بعدی میرسیم .10 متر اول ابتدای فرود بعدی به دلیل باریک بودن مسیر مشکل میباشد بعد از آن وارد فضای معلق میشويم و تا پایین امتداد پیدا میکند طول فرود دوم حدوداً 20 متر میباشد. پس از آن به يك سنگ بزرگ به ارتفاع 2 میرسيم ، و در محوطهای به ابعاد 5 در 3 فرود می آییم ، در قسمتی از این محوطه منطقه تقریباً امنی وجود دارد برای استراحت و در امان بودن از احتمال ريزش سنگ در هنگام فرود همنوردان ، احتمال ريزش سنگ از ابتدای مسير وجود دارد ، دیوارههای اینجا پوشیده از چکیدهها و چکندهها است که زیبایی خاصی را به اینجا دادهاند. می توان در این محل استراحتی کرد جهت آماده شدن برای فرود به چاه سوم ، طول چاه سوم حدوداً 30 متر در فضای معلق میباشد چکیدهها و چکندههای فراوانی به چشم میخورد. در قسمتی که فرود تمام میشود محوطهای به ابعاد 3 در 7 وجود دارد در كنار طناب فرود دهلیزی قرار دارد که کف آن گل است. پس از حدود 12 متر دهلیز باريك شده و به سمت چاه بعدی با شيب كمی از شكاف باريكی كه به زحمت میتوان از آن عبور كرد (بصورت سینه خیز باید عبور کرد). بعد از حدود 4 متر در امتداد سراشيبی به دهانه چاه بعدی میرسیم با دو مدخل ورودی که یک پل گلی طبیعی این دو مدخل را به هم متصل نموده است . و سپس چاه چهارم و آخر که فرود به طول حدوداً 10 دارد را سپری میکنیم تا به کف چاه برسیم .

آشنایی کامل به تکنیکهای و ابزار و وسایل غارنوردی و همچنین داشتن آمادگی جسمی و روحی از ملزومات این گونه برنامه ها میباشد . استفاده از راهنما و سرپرستان خوب و لایق یکی از رمز های موفقیت در برنامه های فنی غارنوردی می باشد.

در پایان با تشکر ویژه از سرپرست خوب برنامه جناب لطفی زاده که خاطره یک روز خوب را برای ما ساختند.

AddThis Social Bookmark Button

ویدیو کلیپ

جهت نمایش ویدیو کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:

You Tube

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید