گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

برنامه کوهنوردیImage   کانال تلگرامImage

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 70 نفر عضو رسمی و 5 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

برای هزار:

کرمان شهر راین ، روستای باب زنگی، روستای اردیکان

بهترین فصل پیمایش :

برای سه شاخ بزرگ (جوپار) :بهار تا آذر (ماه های خرداد و مهر و آبان )

صعود زمستانی این کوه نیازمند تجربه و دانش بالای کوهنوردی و داشتن تجهیزات کامل زمستانی است

برای هزار :بهار تا آذر ( اواخر اردیبهشت تا اوایل آبان)

صعود در فصل زمستان مستلزم داشتن تجهیزات زمستانی کامل و برفکوبی بسیار سنگینی دارد.

تاریخ اجراء :27 تا 30 آبانماه 1395

مدت برنامه :4 روز

اجرا کننده برنامه و میزبان برنامه :گروه کوهنوردی چکاد مشهد

نام گروه های مهمان که در برنامه کوهنوردی چکاد مشهد شرکت کردند :

برای قله جوپار :چکاد و پاسارگاد اصفهان و پردیس تهران و دوستی از کرمان و جیرفت و شهرکرد (16 نفر)

برای قله هزار :چکاد اصفهان و پردیس تهران و دوستمان از جیرفت (10 نفر )

نام مسئولين و اعضاي شركت كننده در برنامه :

خانم ها :

طاهره حسن نژاد سرپرست(ازمشهد)، الهام جعفری ، راشینجهانبازی، محبوبه شایان (از اصفهان)

آقایان :

قاسم فاریابی (راهنما از جیرفت) ابراهیمی (از شهر کرد)- جواد چراغی و حسین چراغی (از تهران) سعید داعی و سید مهدی سیف (از مشهد)

و دوستان خوبی که از گروه پاسارگاد اصفهان بودند و سعادت همنوردی در 3 شاخ جوپار را داشتیم بنامهای آقایان حسین پورجمشید علی زمانی -  پدر و پسر ایلویگی قنبریان  و عباس شیروانی  و آقای حسینی از کرمان

عكاس و فيلمبردار :سید مهدی سیف محبوبه شایان

نویسنده گزارش :سید مهدی سیف محبوبه شایان

راهنما :قاسم فاریابی و شماره تماس  09133491913

مبداء حرکت :کرمان

ساعت و تاريخ حركت :10 صبح روز پنج شنبه تاریخ 27 آبانماه 1395

فاصله تا مقصد از لحاظ زمانی و مسافت :

برای قلهی سه شاخ :45 دقیقه از کرمان تا ابتدای دهانه قناغستان

برای قله ی هزار:حدود 2 ساعت از ماهان به روستای باب زنگی

زمان و مسافت طی شده  برای محل هایی که وسیله نقلیه عبور نمیکند یا نیاز به وانت است :

برای قلهی سه شاخ بزرگ :مسافت 9کیلومتر خاکی از ابتدای قاغستان واقع در جاده کرمان - ماهان

برای قلهی هزار :25 کیلومتر خاکی از راین

2.5 روز برای صعود سه شاخ بزرگ (جوپار) و 1.5 روز برای صعود هزار

شرح اجراي برنامه :

شرح گزارش :

رشته کوههای جوپار که  مشهورترین و فنی ترین رشته کوه کرمان میباشد با قسمتی نعلی شکل در 30کیلومتری جنوب شهر کرمان واقع گردیده و قلل سه شاخ بزرگ و بلوچی از فنی ترین قلل کرمان و ایران میباشند.جبهه شمالی این کوه که ستیغ ها و قلل بلند آن نمودی بسیار زیبا دارد،بیشترین برف را در خود نگاه داشته و بنام کاسه سه شاخ معروف است.

در رشته کوه جوپار اکثرقلل با روش سنگ نوردی طبیعی و گاه با حمایت صعود می گردند. صعود زمستانه خط الراس جوپار را باید مشکل ترین صعود در خط الراس کوههای ایران نامید.

طبق برنامه ریزی از قبل انجام شده و با توجه به اینکه همنوردان از شهرهای مشهد ، اصفهان، شهر کرد و تهران بودند ساعت 6 صبح روز پنج شنبه در ترمینال کرمان دور هم جمع شده و با توجه به تاخیر تیم پاسارگاد  از اصفهان نهایتا ساعت 9.30 صبح با یک دستگاه مینی بوس به سمت جوپار حرکت کردیم ساعت 10:30در ابتدای مسیر صعود قرار گرفته و بعد از معرفی ارکان تیم به حرکت ادامه دایم یک و نیم ساعت بعد به محلی به نام راهرو رجب رسیده و با همکاری اعضای گروه با یکدیگر این دیواره 30متری بصورت طبیعی صعود

و حدود نیم ساعت بعد به محلی به نام خرپران رسیدیم که قسمتی از آن توسط سیم بکسل تجهیز شده بود

و بعد از عبور از این محل نهایتا در ساعت 2.30 بعد ازظهر به جان پناه فلزی جوپار رسیدیم که متوجه شدیم یک تیم در زاهدان برای صعود قله از صبح زود اقدام کرده بودند با توجه به شلوغی جان پناه در محل مناسبی در نزدیکی رودخانه اقدام به برپایی چادر نمودیم. بعد از خوردن غذا و شب نشینی های کوهی مقرر شد صبح زود ساعت 4.30 بیدار باش و ساعت 5 صبح به سمت قله حرکت کنیم که با تاخیر کوتاهی در ساعت 5.15 صبح به سمت قله حرکت کردیم . به دلیل نبود آب در طول مسیر لازم بود که از شب قبل آب مورد نیاز حداقل 3لیتر توسط هر فرد اماده گردد. در فضای بسیار خوب دوستانه و بعد از 1.30 ساعت پیمایش به محل مناسبی برای خوردن صبحانه رسیدیم و پس از آن ادامه مسیر داده و نهایتا ساعت 10 صبح همگی در سلامتی کامل جشن صعود را بر زیر پرچم گروه چکاد مشهد بر روی قله گرفته

و بعد از گرفتن عکس به سمت پایین حرکت کردیم . در طول مسیر با دوستانی ازگروه اماوند کرمان و تهران نیز آشنا شدیم.

ساعت 14 به محل چادر ها رسیده و با توجه به اینکه تصمیم گرفته بودیم قله ی پلوار نیز صعود گردد با نظر سرپرست و به منظور ریکاوری به استراحت پرداخته و تیم اصفهانی که همراه ما بودند از ما جدا شده و به کرمان برگشتند . روز بعددر هنگام برگشت متوجه حضور یک فروند هلیکوپتر در منطقه شده که با پیگیری های راهنمای برنامه مطلع شدیم  یکی از اعضای تیم کوهنوردان کرمانی که قصد اجرای خط الراس جوپار را داشته دچار حادثه شده است که همگی از این اتفاق بسیار ناراحت شدیمو  برای وی آرزوی سلامتی کردیم . بعد از ادامه مسیر و برگشت به ماهان و صرف غذا در یکی از رستوران های محلی و به دلیل نا مناسب بودن شرایط جوی قله ی پلوار برای صعود و با نظر جمع و تایید سرپرست برنامه مقرر شد کوه هزار در دستور کار برای صعود قرار گیرد به همین منظور پس از خرید های لازم از ماهان توسط دو دستگاه ماشین به روستای باب زنگی رفتیم . پس از رسیدن به روستا و اسکان در خانه ی روستایی روز بعد ساعت 4:45 صبح به سمت قله حرکت نمودیم ابتدای مسیر با شیب بسیار ملایم در طول دره در کنار چشمه آبی که عطر پونه های منطقه رو به خود گرفته بود حرکت کردیم و بعد از 2 ساعت در کنار اخرین چشمه مشغول خوردن صبحانه شده و نهایتا در ساعت 9:45 بر بلندای قله هزار عکس یادگاری گرفته و به سوی روستا برگشته و در ساعت 16 در ترمینال کرمان با شادمانی از صعودهای انجام گرفته و دیداری مجدد از دوستان خود خداحافظی نمودیم.

وضعیت روانی و روحیه افراد گروه در طول برنامه :

همه ی افراد گروه از روحیه ی بسیار خوب و بالایی با توجه به درجه ی فنی و سختی مسیر برخوردار بودند .

تعداد نفرات شرکت کننده :

16 نفر قله 3 شاخ و 10 نفر قله  هزار

تذکرات و نکات سودمند برنامه :

وسایل شخصی مورد نیاز مهم :

کلاه کاسک الزامیست ، طناب انفرادی ، کاربین ، اسلینگ ، هارنس و سایر لوازم مورد نیاز با توجه به زمان صعود

معرفی راهنمای محلی ( تلفن _ آدرس ) : آقای فاریابی 09133491913

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید