گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

برنامه کوهنوردیImage   کانال تلگرامImage

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 70 نفر عضو رسمی و 5 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

گزارش برنامه قله منار به قله پهنه حصار

طبقه بندی رشته: گزارش برنامه

<<بنام خدا >>

تاریخ اجرا  :  12 تا 14 اردیبهشت 97

شرکت کنندگان در برنامه  :

ناصر فوقانی (سرپرست) ، آرش بذر افشان (عکاس) ، سعید عابدینی ، علی جباری ، محسن فوقانی ، پرویز سلیمانی ، هادی فوقانی (گزارش).

چگونگی برنامه :

قرار بود 8 تن شرکت کنندگان در برنامه از تهران و کرج و شهرکرد و اصفهان بامداد روز چهارشنبه 12 اردیبهشت 97 در پایانه مسافربری کرج گرد هم آیند تا رهسپار روستای مورود در منطقه پل خواب گردند. شوربختانه یکی از دوستان به خاطر بیماری نتوانست دوستان دیگر را همراهی کند. بنابراین 7 تن دیگر با دو سواری کرایه ای به روستای مورود رفته در ابتدای روستا صبحانه خورده در ساعت10 بامداد از بلندای نزدیک به 2150 متری راهی یال باختری قله منار شدند. آن ها در ساعت 11:30 به آن جا رسیده راه خویش را به سوی قله منار پی گرفتند. پس از پشت سر گذاشتن 2 قله فرعی کوهنوردان در ساعت 14 بر فراز چکاد زیبای 3520 متری منار که واپسین قله بخشاب توچال در سوی باختر میباشد، عکسی به یادگار گرفتند. آن ها سپس به سوی قله سیاه سنگ پیش رفته در هوایی مه آلود که دید را بسیار محدود میکرد نرسیده به این قله سه چادر خویش را برافراشته به شبمانی پرداختند. شب هنگام بارش متناوب تگرگ و برف رخ داد.

پنج شنبه 13 اردیبهشت 97 :

ساعت 7 بامداد پس از خوردن صبحانه و برچیدن چادرها باز هم در هوایی مه آلود به سوی قله سیاه سنگ پیش رفتیم. ساعتی بعد برفراز این قله نزدیک به 3600 متری بودیم. سپس راه را به سوی گردنه کم ارتفاعی که پیش از قله چشمه شاهی است پی گرفتیم. از روی این گردنه با بلندایی نزدیک به 2750 متر میتوان هم به روستای سنگان رفت وهم از سوی مقابل به روستای خور. اما ما پس از پشت سر گذاشتن چند قله فرعی هنگامی که به این گردنه رسیدیم راه بالاروی به سوی چکاد چشمه شاهی را در پیش گرفته در ساعت حدود 15 برفراز این چکاد 3360 متری ایستادیم. نزدیک به 200 متر پایین تر از این قله ساختمان دو اتاقه موسوم به امام زاده زرین قمر قرار دارد که در دشتی زیبا درکنار آبهای فراوان جای مناسبی برای شبمانی است. ما نیز آهنگ شبمانی در همین جا را کردیم و در فرصتی که تا غروب آفتاب داشتیم با کوله های سبک نخست قله پهنه حصار در بلندای 3260 متری و سپس چند قله فرعی دیگر را پیموده برای شبمانی به امام زاده زرین قمر بازگشتیم. شب هنگام باز هم بارش گهگاهی رخ داد.

آدینه 14 اردیبهشت 97 :

بخشاب باختری پهنه حصار به سوی قلل پورا ادامه مییابد. بر روی این بخشاب گردنه ای است که یک راه پاکوب آن را به روستای کندر میپیوندد. ما با بهره گیری از این راه خود را به روستای کندر رسانده با یک مینی بوس گذری به کرج رفته و از آنجا راهی تهران و شهرکرد و اصفهان شدیم.

AddThis Social Bookmark Button

ویدیو کلیپ

جهت نمایش ویدیو کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:

You Tube

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید