گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

برنامه کوهنوردیImage   کانال تلگرامImage

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 70 نفر عضو رسمی و 5 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

دیگر دوستان  :  علی صرامی ( عکاس )و ناصر فوقانی

تاریخ اجرا  :  7 و 8 دیماه 96

معرفی  :

قلل لیت انار و فیلمان از قلل فرعی کبیر کوه در استان ایلام میباشند. بلند ترین قله این رشته دراز نزدیک 2800 متر بلندا دارد. اما دو قله یاد شده بلندایی در حدود 2300 متر دارند. قله لیت انار معمولا از روستای مراد آباد و قله فیلمان معمولا از روستای گرز لنگر صعود میشوند. این دو روستا نزدیک هم هستند و هر دو با جاده های اسفالته به گاومیشان که دارای یک پل تاریخی بر روی رودخانه سیمره است متصل میگردند.

چگونگی اجرای برنامه :

ما 4 تن بودیم و در ساعت 20 روز چهارشنبه 6 دیماه 96 با اتوبوس میان شهری از پایانه کاوه اصفهان راهی خرم آباد شدیم. در ابتدای کمر بندی خرم آباد از اتوبوس که از راه جدید به سوی دزفول میرفت پیاده شده با یک سواری دربستی راهی پلدختر و سپس روستای مراد آباد شدیم. هنوز هوا تاریک بود و ما تا روشن شدن هوا به استراحت و سپس خوردن صبحانه پرداختیم. آنگاه کوله های سنگین خویش را در خانه یکی از روستاییان مهربان گذاشته در ساعت 7 بامداد با کوله های سبک از روستا در بلندای 730 متری با بهره گیری از یک راه پاکوب راهی قله لیت انار شدیم. راه از میان درختان زیبای بلوط و زالزالک میگذشت و گرچه به ما گفته بودند چشمه ای بر سر راه هست اما ما آن را نیافتیم. در ساعت 12 بر فراز این قله زیبا که دیواره های تماشایی آن را در احاطه خویش دارند ایستادیم. جی پی اس ما بلندای قله را 2350 متر نشان میداد. یک ساعت را برای خوردن ناهار و نوشیدن چای کنار گذاشتیم و در ساعت 13 راهی پایین شدیم. از مراد آباد با یک سواری به روستای گرز لنگر رفته در خانه گردشگری روستا به مدیریت آقای حیدری جای گرفتیم و از سوپ محلی ترخینه و شام محلی برخوردار شدیم. تلفن ایشان برای هماهنگی 09189893721 میباشد.

آدینه 8 دی 96 : بامداد این روز پس از خوردن صبحانه در خانه گردشگری با کوله های سبک روستای گرز لنگر در بلندای نزدیک به 1050 متری را با استفاده از یک راه پاکوب به سوی قله زیبای فیلمان پشت سر گذاشتیم. پس از گذر از چندین شیار دره مانند و عبور از رودی که آب اندکی در آن روان بود و  گذشتن از میان درختان زیبای بلوط و زالزالک و پسته کوهی سرانجام در ساعت 12 به پای دیواره فیلمان و غاری که در زیر دیواره از دور دیده میشد و به آن غار میر نوروز میگویند در بلندای 2000 متری رسیدیم. دیگر زمان کافی برای صعود قله و دیدار از غار در اختیار نداشتیم. پس اندکی استراحت کرده خوراکی خوردیم و چایی نوشیدیم و راهی پایین شدیم. دیگر هوا داشت تاریک میشد که به روستا رسیدیم و باز هم از پذیرایی آقای حیدری برخوردار شدیم. با یک سواری راهی پلدختر و با یک تاکسی میان شهری راهی خرم آباد شدیم. در خرم آباد بلیط ساعت 23 برای اصفهان گرفته با اتوبوس میان شهری به اصفهان بازگشتیم. نزدیک ساعت 5:30 بامداد شنبه 9 دیماه 96 در اصفهان بودیم.

در طول اجرای برنامه از بارش و باد و سرما خبری نبود. حتی بر روی قلل یاد شده هم در این زمستان خشک اثری از برف نبود. برای رسیدن به پای قله فیلمان باید راه نسبتا زیادی را کمر بر کرد ؛ هنگام صعود این قله باید این را در نظر گرفت.

AddThis Social Bookmark Button

ویدیو کلیپ

جهت نمایش ویدیو کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:

You Tube

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید