گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

برنامه کوهنوردیImage   کانال تلگرامImage

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 70 نفر عضو رسمی و 5 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

گزارش دست یابی به چکاد چال روغن

طبقه بندی رشته: گزارش برنامه

<< بنام خدا >>

تاریخ اجرا  :  پنج شنبه و آدینه 5 و 6 اسفند ماه 95

سرپرست برنامه  :  عزت توازهی

گزارش نویس  :  هادی فوقانی

شرکت کنندگان در برنامه  :  هادی فوقانی ، سعید مستأجران ، ناصر فوقانی ، سعید عابدینی ، عزت توازهی ، پرویز سلیمانی و علی صرامی.

شناخت نامه  :

چکاد چال روغن از چکادهای رشته شاهان کوه است و در میان چکادهای شاهان کوه و دری جای دارد. بلندای آن نزدیک به 3850 متر می باشد و بهترین راه دست یابی به این چکاد بهره گیری از یالی اسث که از بالا سر چشمه تنگ عرب آغاز شده و به چکاد چال روغن میرسد. برای رسیدن به چشمه تنگ عرب هم میتوان از چشمه سرداب که نام دیگر آن چشمه بابا احمد است بالا روی را آغاز کرد. خود چشمه سرداب در بالا دست روستای سرداب بالا جای دارد.

چگونگی اجرای برنامه  :

بر پایه برنامه های پیش بینی شده زمستانه گروه باید به چکاد دری میرفتیم، ولی چون در روز نخست برنامه، پنجشنبه 5 اسفند ، از نیمروز با هوای بسته و بارش برف روبرو شدیم و ناچار از پیش روی باز ماندیم از دست یابی به چکاد دری چشم پوشیدیم و چکاد چال روغن را که نزدیک تر و کمتر دشوار بود جایگزین کردیم.

گروه هفت تنه کوهنوردان نزدیک ساعت 20 روز چهار شنبه 4 اسفند 95 با یک دستگاه ون دربستی از اصفهان راهی فریدون شهر و سپس روستای سرداب پایین شدیم. پیش از رسیدن به روستای سرداب بالا در ساعت 23 در کنار ساختمانهای سد در دست ساخت سرداب پیاده شده و شب را برپایه هماهنگی که از پیش کرده بودیم در یکی از اتاق های آنجا گذراندیم.

پنج شنبه 5 اسفند 95  :

ساعت 4 بامداد از خواب برخاسته و پس از خوردن ناشتا نزدیک ساعت 5:30 با کوله های سنگین پا در راه گذاشتیم. به روستای سرداب بالا و چشمه بابا احمد رسیدیم و از یال بالا دست و در سوی چپ چشمه آغاز به بالا روی کردیم. از همان آغاز باید برف کوبی میکردیم. به سوی یال پیش گفته پیش میرفتیم. دو تن از همنوردان پیش از رسیدن به آغاز آن یال بر آن شدند که باز گردند.هوا در بالا دستها گرفته بود و هماهنگ با پیش بینی ها هوا به سوی بسته تر شدن پیش میرفت. به آغاز یال پیش گفته رسیدیم و در آنجا ساعتی پیش از نیمروز هوای بسته و بارش برف همه پیرامون را در برگرفت و دید بسیار کاهش یافت. ناچار در جایی دور از آسیب بهمن تک چادر خویش را بر پا داشتیم. تا ساعت ها همچنان با بارش برف روبرو بودیم؛ پس در همانجا شبمانی کردیم.

آدینه ششم اسفند 95:

ساعت 4 بامداد از خواب برخاستیم و ناشتا خوردیم و سپس با کوله های سبک در ساعت نزدیک به 5:30 آغاز به بالا روی کردیم. آسمان تهی از هر گونه ابر بود. هبچ باد تندی نمیوزید. راه خود را بر روی یال و با پرهیز از شیب های بهمنی پی گرفتیم. در برخی جاها رویه برف سفت بود. گاهی هم با یخ زدگی های اندکی روبرو میشدیم. برای گذر از این جاها از کفش های یخ بهره گرفتیم. ساعت 10:30 به چکاد چال روغن رسیدیم. چشم اندازی بسیار گسترده و زیبا را در برابر داشتیم. پس از کمی درنگ از همان راه رفته به سوی چادرگاه باز گشتیم. چادر پنج نفره را برچیدیم و راهی پایین شدیم. ساعت 17 در همان جایی که از خودرو پیاده شده بودیم به راننده ای که همزمان با ما رسیده بود پیوستیم و پس از اندکی درنگ راه اصفهان را درپیش گرفتیم.

چکاد سربلند دری که تا کنون از پیشانی شمالی در زمستان دست یافتنی نبوده است همچنان چشم براه آنانی است که چالش زمستانه شمالی این چکاد را بیازمایند.

AddThis Social Bookmark Button

ویدیو کلیپ

جهت نمایش ویدیو کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:

You Tube

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید