گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

برنامه کوهنوردیImage   کانال تلگرامImage

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 70 نفر عضو رسمی و 5 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

منطقه : کلاه قاضی

ارتفاع : 2534 متر

گزارش نویس : صدیقه فوقانی

درجه سختی : نرمال ولی قسمت آخر مسیر که کلاه قله است صخره ای است وباید با احتیاط وحمایت ازآن عبور کرد.

حاضرین دربرنامه :

اعضاء : امیر مصلحی ، شهنوش عبادت

میهمان : صدیقه فوقانی ، محمد مصلحی ، علی زمانی ، شفیع زاده

معرفی منطقه :

برای اولین برنامه فصل زمستان قله شاهکوه درنظر گرفته شده بود . ولی بدلیل احتمال یخزدگی مسیر ، جایگزین این برنامه قله کلاه قاضی را انتخاب کردیم

این کوه از گردنه لاشتر در30 کیلومتری جنوب اصفهان شروع شده وحدود 25 کیلومتر درجهت جنوب شرقی امتداد میبابد . درسمت شمالی این کوه ، کوه شیدان به ارتفاع 2200 متر وجود دارد . بین کوه کلاه قاضی وکوه شیدان دشتی وجود دارد که چون میان این دوکوه واقع شده بنام دشت میانکوه نامیده میشود. پارک ملی کلاه قاضی و پناهگاه حیات وحش قمیشلو و پناهگاه حیات وحش موته سه منطقه حفاظت شده استان اصفهان میباشد . چشمه های متعددی درمنطقه کلاه قاضی موجود است . که بعلت کمبود آب دراین منطقه برای جانوران وحشی از اهمیت بسزایی برخوردار است . ازجمله : چشمه بیده ، چشمه صنم بر ، چشمه لاتاریک ، چشمه اشک و چشمه توتی . درحال حاضر برای ورود به منطقه کلاه قاضی وصعود قله ی آن باید با محیط بانان هماهنگی نموده ومجوز دریافت کرد.وجه تسمیه قله، شباهت ظاهری آن به کلاه بوقی شکل قاضیا ن قدیم است.

شرح برنامه : درساعت 6:30دقیقه جعمه سوم دی ماه ، 4 نفر ازکوهنوردان با سواری شخصی آقای مصلحی از دروازه شیراز وارد جاده اصفهان ، مبارکه شدیم و پس از طی 30 کیلومتر به پلیس راه رسیدیم. پس از پارک سواری ساعت 7:10 دقیقه از دره روبروی اتاقک نگهبانی کوهپیمایی راشروع کردیم . بعلت اینکه مجوز نداشتیم احتمال میدادیم که محیط بانان با دیدن ما مانع ورودمان به منطقه شوند. ولی کسی مانع ما نشد. پس از طی 2 ساعت کوهپیمایی و رسیدن به منطقه مسطح بالای دره برای صبحانه توقف کردیم . آسمان نیمه ابری وهوا مساعد بود وبتدریج از تراکم ابرها کاسته میشد. و از ساعت 10 به بعد آسمان آفتابی شد ، گرمای خورشید بر لذت صعود می افزود . درموقع صبحانه خوردن 2 نفر ازکوهنوردان را از فاصله دور دیدیم که بطرف قله میرفتند پس از طی 45 دقیقه بعد از صرف صبحانه براه افتادیم . ساعت10:45 دقیقه به زیر کلاه و قسمت صخره ای قله رسیدیم . تانیمه های صخره را که بالارفتیم بعلت پوره های برفی که روی قسمتی از سنگها نشسته بود مسیر لغزنده و حرکت را با مشگل مواجه ساخته بود . آقای مصلحی به تنهایی بایستی سه نفرمان را حمایت میکرد. درهمین موقع آن دونفر کوهنورد که آقایان زمانی وشفیع زاده بودند به ما رسیدند و با کمک و حمایت آنها همگی درساعت 11:45 به قله رسیدیم. مدت 45 دقیقه روی قله به استراحت ، گفتگو ، عکاسی و صرف میوه و تنقلات سپری شد وساعت 12:30بطرف پایین آمدیم . مجدداً قسمت صخره ای را با احتیاط و حمایت پایین آمدیم . ساعت15 توقف کوتاهی برای استراحت داشتیم . ساعت 15:30 کنار جاده از دوستان خود خداحافظی کرده و ساعت 16 اصفهان بودیم.

درپایان همه دوستان از اجرای برنامه و صعود موفقیت آمیز قله واینکه روز خیلی خوبی را درکنار هم گذراندیم ابراز رضایت کردند. از آقای مصلحی سرپرست برنامه با وجود اینکه درجلسه فقط یکنفر ثبت نام کرده بود ولی ایشان برنامه را لغو نکردند و مسئولیت اجرای برنامه را بحو احسن بعهده گرفتند سپاسگزاری کردند .

AddThis Social Bookmark Button

ویدیو کلیپ

جهت نمایش ویدیو کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:

You Tube

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید