گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

برنامه کوهنوردیImage   محل تمریناتImage

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 68 نفر عضو رسمی و 5 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

صعود به قله لوکوره

طبقه بندی رشته: خبر

به نام آفریننده هستی

تاریخ اجرا  :  15-16 تیرماه 1396

گزارش نویس  :  معصومه عالی زاده

شرح منطقه  :

جنگل ها تاریک ، عمیق و دوست داشتنی هستند ولی من سوگند خورده ام که از آنها محافظت کنم و قبل از آنکه به خواب روم کیلومتر ها راه رفته باشم ، رشته کوه دنا بخشی از بلند ترین کوه های زاگرس به حساب می آید . و این رشته کوه خط الراسی به طول 60 کیلومتر خط هوایی دارد و در بین 3 استان اصفهان ، کهکیلویه و بویر احمد و فارس واقع شده و شامل 49 قله بالایی 4000 متر می باشد ، خط الراس به 3 بخش شرقی ، مرکزی و غربی تقسیم می شود حیات وحش این منطقه هم شامل خرس های قهوه ای بزرگ ، کبک ، بز ، پازن و گونه های مختلف می باشد . از جمله درختان جنگلی این منطقه بلوط ، پوشش علفی و بوته ای شامل گون و ریحان کوهی می باشد . قله لوکوره با ارتفاع 4625 متر جز قلل رشته شمال غربی دنا می باشد که این رشته را اصطلاحا جناح غربی می گویند .

شرح برنامه  :

ساعت 5 صبح روز پنج شنبه 15 تیرماه 96 تیم چهار نفره ما از اصفهان (آقای مصلحی و خانم عالی زاده از چکاد ، آقای امیری از گروه کوهنوردان آزاد صفه و آقای شایان از اژگهن) برنامه مشترک با کوهنوردان سمیرم ،  با ماشین سواری به طرف سمیرم ، بعد روستای خفر حرکت کردیم ساعت 8:30 صبح در روستای خفر به همدیگر ملحق شدیم گروه سمیرم 15 نفر بودند بعد از مراسم معارفه و انتخاب سر قدم و عقب دار و مسئول فنی تیم به سرپرستی آقای عباسی از سمیرم و سرقدمی آقای محمد امیری .

حرکت از سمت غرب روستای خفر آغاز شد و با گذشت از میان باغ های میوه ساعت 9:30 در کنار یکی از همین باغ ها و چشمه ها صبحانه را صرف کردیم .

حرکت ادامه یافت تا به آبشار زیبا و معروف خفر رسیدیم و بعد از دیدن آبشار و ثبت عکس ، مسیر را از کنار رودخانه پر آب و تنگه پی دنی ادامه دادیم ، حدود ساعت 3:30 برای صرف ناهار در یک مکان غار مانند و زیبا توقف کردیم بعد از خوردن ناهار و استراحت ساعت 17 به دستور سرپرست به حرکت خود ادامه دادیم بعد از عبور از شیبهای تند ساعت 19:30 در محل مناسب کمپ زده شد.

شب بانی در هوایی خوب و تیم با رویای صعود فردا ، به استراحت پرداخت.

صبح روز جمعه 16 تیرماه 96 ساعت 5 تیم به قصد صعود به طرف قله حرکت کرد و بعد از 2 ساعت کوه پیمایی ساعت 7 صبح برای صرف صبحانه توقف کردیم.

از ویژگی های این برنامه هوای نسبتا خوب و مسیری پر آب بود که به جذابیت برنامه افزوده بود . بعد از صرف صبحانه به طرف قله حرکت کردیم و پس از پشت سرگذاشتن شیب های تند و سنگی ساعت 10:40 بر فراز قله لوکوره با ارتفاع 4265 متر قرار گرفتیم و بعد از استراحت بر روی قله و ثبت عکس خیلی از قله های رشته کوه دنا را هم می دیدیم از جمله پوتک و خرسان شرقی و غربی .... و حدود ساعت 11:30 دقیقه بازگشت به طرف کمپ آغاز شد ساعت 15 به کمپ رسیدیم و ناهار خوردیم و دوباره بازگشت به طرف خفر و مراجعت به سمیرم و در انتها ساعت 1 بامداد در اصفهان با خاطره ای خوب ، جای همنوردان خالی.

AddThis Social Bookmark Button

ویدیو کلیپ

جهت نمایش ویدیو کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:

You Tube

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید