گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 65 نفر عضو رسمی و 6 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

سرپرست  :  آذر شجاعی زاده

مدت اجرا  :  یک روزه

اسامی شرکت کنندگان  :

اعضا  :  آذر شجاعی زاده ، علیرضا نصر ، جواد مستاجران ، سعید دارابی ، میترا ایرانپور ، مهناز امیری

میهمانان  :  صدیقه فوقانی ، مریم احمدی ، نگار نصر ، فرح سلیمانی ، مریم تیموری ، مهشید عبادی ، سکینه صادقی ، سهیلا زارعی ، محمد قادری ، حافظ پاکدامن ، سارا متقی

مسئول فنی  :  جواد مستاجران

راهنما  :  سعید دارابی

گزارش نویس  :  مهناز امیری

عکاس  :  محمد قادری

سرقدم  :  صدیقه فوقانی

عقب دار  :  علیرضا نصر

موقعیت جغرافیایی قله جهان بین:

رشته کوه جهان بین در غرب شهر هفشجان در استان چهارمحال و بختیاری قرار دارد . این کوه یکی از کوه های رشته کوه زاگرس است . کوه جهان بین یه طول 30 کیلومتر از جنوب روستای شمس آباد شروع و تا غرب روستای مصطفی آباد در حومه شهر هفشجان امتدد دارد . بلندترین قله آن به نام دالانک با ارتفاع 3342 متر می باشد . چون از فراز قله دالانک ، مرتقع ترین قله جهان بین ، منطقه عظیمی شامل شهرکرد ، نجف آباد ، و اصفهان دیده میشود به همین مناسبت به آن جهان بین می گویند . کثرت چشمه ساران دامنه های سرسبز شمال شرقی ، صخره های مرتفع ، و نیز زیبایی بی نظیر قله مرکزی یعنی نای هفشجان از ویژگی های منحصر به فرد این رشته کوه می باشد .چشمه های بسیار زیاد آن سبب گردیده تا این منطقه را با عنوان مرق هزار خانی یا منطقه هزار و یک چشمه بشناسند حال آنکه امروزه گردشگاه چشمه زنه در دامنه قله زیبای مرکزی جهان بین هفشجان از جاذبه های گردشگری نزدیک به مرکز استان می باشد . در دامنه این رشته کوه آثار تاریخی از شکل گیری تمدن های کهن در هزاره های پیش از تاریخ حکایت دارد بقایای راه های سنگ چین شاهراهی سوزیانا یا خوزستان به اصفهان ، تپه تاریخی شهر کهنه و از همه مهمتر تپه تاریخی اسکندری که در ایجاد تمدنی به صورت یک دولت شهر تاریخی است از ویژگی های ممتاز دامنه این رشته کوه می باشد رشته کوه جهانبین در منطقه هفشجان واقع است ارتفاع این قله 3360 و دارای دو چشمه است، اولی چشمه زنه که درپای کوه و در ابتدای مسیر است وچشمه دوم که در ارتفاع  3000 متری است و جوشان نام دارد.

مسیر دستیابی به این قله  :  اصفهان - شهرکرد- شهر هفشجان - بسمت شمال - جاده خاکی سمت راست بعد ازسدبتونی - دره بید

شرح اجرای برنامه  :

تیم 15 نفره درساعت 5 صبح روز جمعه مورخ 16 تیرماه 96 حرکت بمقصد شهرکرد -شهر هفشجان را آغاز کرد در مسیر یکنفر از اعضای تیم را در فولادشهر سوار کردیم و در ساعت 7:15 به روستای هفشجان رسیدیم . جاده خاکی فرعی نزدیک سد بتونی را بطرف دره بید را درپی گرفته . ساعت 7:30 پیاده شده و بعداز معارفه اعضا وتقسیم وظایف توسط سرپرست ، بطرف کو ه جهان بین شروع به کوه پیمایی نمودیم.

هوا آفتابی وگرم بود ودریغ ازئوزش باد خنکی ، بتدریج ارتفاع گرفته . درساعت 9:15 دقیقه در سایه سار کناره ی دیوار صخره ای دره که خنکتر بود صبحانه راصرف و ساعت 10 مجددا حرکت را ازکف دره به طرف قله آغاز نمودیم . هوا گرم بود وشیب بتدریج تند وحرکت تیم را کندتر می نمود . پس از یکی دو ساعت حرکت به چشمه جوشان واقع در میانه دره رسیدیم و  پس ازکمی استراحت وبرداشتن آب  ؛یال سمت راست چشمه را به طرف خط راس که منتهی به قله میشد راه درپیش گرفتیم . ساعت 12 به خط راس رسیده درساعت 13 موفق به صعود قله شدیم . منطقه پوشیده از گیاهان مختلف و معطر کوهستانی و سرسبز بود . از روی قله مناظر زیبا و دل نشین اطراف خود نمایی می کرد . سفره گسترده سبز و رنگین طبیعت نمایش دل انگیزی داشت و دلربایی می نمود . متاسفانه بخش خشن طبیعت نیز خود را به رخ ما می کشید . بی آبی و یا بهتر بگوییم کم آبی همراه با تابش گرمای خورشید توان را گاهی ازما می گرفت اما همت والای اعضا و بوی عطر گیاهان معطر کوهی شور وشوقمان را افزون می داشت.

ناهار را درروی قله صرف نمودیم . ساعت 14 فرود را آغاز کردیم . ابتدا قرارشد مسیر فرود همان مسیر صعود باشد . اما درمیانه را راهنما گروه به توصیه چند نفرافراد محلی ، مسیر سمت چپ مسیر دره بید را که صخره ی وآبشاری بود برای برگشت انتخاب کردند . و پس از 6 ساعت درگیری باسنگ موفق شدیم بدون حادثه از مسیر عبور کنیم ، در ادامه متذکر میشوم ، باید گفت لطف پروردگار و کمک تیم فنی باعث شد همگی دوستان بدون سانحه و در کمال سلامت ازاین صعود بازگشته و از این جهت خدا را شاکریم . درساعت 21:15 دقیقه درکنار مینی بوس حاضرشدیم . ساعت 21:30 دقیقه حرکت به سمت اصفهان را آغاز و درساعت 15 دقیقه بامداد به اصفهان رسیدیم .

AddThis Social Bookmark Button

ویدیو کلیپ

جهت نمایش ویدیو کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:

You Tube

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید