گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

برنامه کوهنوردیImage   کانال تلگرامImage

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 70 نفر عضو رسمی و 5 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

درجه سختی : نرمال

گزارش نویس : هادی فوقانی

حاضرین در برنامه :

اعضا : سعید عابدینی ، سعید مستأجران ، هادی فوقانی ، ناصر فوقانی ، پرویز سلیمانی ، مرتضی زینلی ، زهرا اکبر شاهی ، پروانه لقایی ، شهنوش عبادت،  علی صرامی.

غیر اعضا : علی شهپری ، صدیقه فوقانی ، نسرین سجاد ، مجید امینی ، پرنیان یاوری.

شرح گزارش :

کوه اسفندیار ، دهستان دیهوک ، شهرستان طبس ، 77 کیلومتری جنوب شرقی طبس ، 28 کیلومتری جنوب دیهوک ، ارتفاع حدود 2609 متر ، غرب روستای اسفندیار. کوه اسفندیار از شمال به کوه مرغوب متصل میشود. { برداشت از: کوهها و کوهنامه ایران نوشته مهندس عباس جعفری از انتشارات گیتا شناسی.}

پانزده تن کوهنوردان پیش از ساعت 18 روز پنج شنبه 25 آذر 95 با یک مینی بوس دربستی از اصفهان راهی نایین ، انارک ، خور ، طبس ، دیهوک ، زناغان و سرانجام روستای اسفندیار شدیم. پس از یافتن جناب آقای امیری که دهیار  این روستا و راهنمای ما بودند در خانه ایشان در یک اتاق جاگیر شده پس از خوردن ناشتا همراه ایشان در ساعت 7 بامداد آدینه 26 آذر راهی کوه شدیم. ( بلندای روستای اسفندیار نزدیک به 1350 متر) سر راه از بافت زیبا و کهن روستا که پس از زمین لرزه سال 57 رها شده و نیز کشتزارهای زعفران دیدار کردیم. راه پاکوب از کنار گورستان کهن روستا به دره ای میرود که سرانجام به گردنه ای کوتاه میرسد. سپس با اندکی کاستن از بلندا به دره دیگری میرویم که آن سرانجام به بخشاب کوه میرسد. ما 13 تن که دو تن از همنوردان خویش را در روستا گذاشته بودیم همراه راهنما و یکی از دوستان بومی ایشان که به ما پیوسته بود، پس از رسیدن به بخشاب راهی چکادی شدیم که در سوی چپ ما بود. همگی در ساعت نزدیک به 11 به این چکاد که نزدیک به 2200 متر بلندا داشت رسیدیم. پس از اندکی درنگ 8 تن از دوستان برای دست یابی به چکاد بلندتر راه را بر روی بخشاب پی گرفته پس از فراز و فرودهای فراوان در ساعت 13:30 به چکاد اسفندیار که بلندا سنج و جی پی اس ما بلندای آن را نزدیک به 2740 متر نشان میداد رسیدیم. پنج تن دیگر راهی پایین و روستا شدند. گروهی که به چکاد اسفندیار دست یافته بودند هنگام بازگشت به تاریکی خوردند و با یافتن جایی درخور آهنگ شبمانی در کوه کردند و با تلفن همراه سرپرست برنامه را که پایین رفته بود آگاه ساختند.

شنبه 27 آذر 95 :

آن ها که شب را در کوه مانده بودند نزدیک ساعت 8 بامداد به دیگر دوستان خویش در روستا پیوستند و سپس همگی پس از بدرود با راهنمای گرامی و خانواده او راهی طبس شدیم. سر راه از بافت کهن و رها شده روستای اصفهک که اکنون ارزش گردشگری یافته دیدار کردیم. در این جا نیز کشتزارهای زیبای زعفران دیده میشد که در این هنگام از سال پر گل تر از کشتزارهای اسفندیار بود؛ زیرا بلندای این روستا کم تر از روستای اسفندیار و هوای آن گرم تر است. همزیستی درختان کهن سال خرما و پرتقال و نارنج با کشتزارهای زعفران دیدنی بود. پس از رسیدن به طبس راهی روستای خرو و دیدار از دره زیبای مرتضی علی و چشمه های آب گرم ان شدیم. نزدیک ساعت 13 به این دره رسیدیم و تا ساعت 15:30 برای دیدار از دره و بهره گیری از چشمه های آب گرم و خوردن ناهار آن جا بودیم. سپس به طبس بازگشتیم، اندکی در آن شهر بودیم و سرانجام راه اصفهان را درپیش گرفته ساعاتی پس از نیمه شب به اصفهان رسیدیم. برای بررسی کاستی های برنامه و پیشنهادهایی برای بهتر شدن، گفتگوهایی در مینی بوس انجام گرفت که راه گشا تواند بود.

AddThis Social Bookmark Button

ویدیو کلیپ

جهت نمایش ویدیو کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:

You Tube

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید