گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

گروه کوهنوردی چکاد اصفهان - تاسیس 1367
  • کوهنوردی

بطور کلی ورزش و علی الخصوص ورزش کوهنوردی میتواند پلی باشد به سوی موفقیت ، موفقیتی که ما آن را در کوهنوردی اینگونه تعریف میکنیم : صبر و استقامت در برابر شرایط سخت و ناملایمات پیش رو ، کمک به یکدیگر در راستای رسیدن به هدفی مشترک.

برنامه کوهنوردیImage   کانال تلگرامImage

• گروه کوهنوردی چکاد اصفهان

اين گروه ، داراي مجوز رسمي از فدراسيون كوهنوردي ايران ميباشد . در حال حاضر 70 نفر عضو رسمی و 5 نفر عضو پویا ( براساس آیین نامه طرح پویا ) دارد و تعداد بيشتري از کوهنوردان با توجه به آيين نامه داخلی به صورت ميهمان با گروه کار مي كنند . مطابق با اساسنامه پس از تأسيس گروه ، امور جاري گروه توسط هيئت مديره وقت اداره مي شود.

چکاد اصفهان

اعضاء : هادی فوقانی ، ناصر فوقانی ، محسن فوقانی ، سعید عابدینی ، سعید دارابی

میهمان : دکتر کریمیان

روزشمار برنامه :

ششم آذر ساعت 12 شب تعداد سه نفر با اتوبوس بین شهری به سمت تهران حرکت کردیم و صبح رسیدیم تهران

روز اول 7 آذرماه 95 :

ساعت 5 صبح ترمینال آرژانتین بودیم حدود 45 دقیقه بعد آقایان ناصر فوقانی و کریمیان که از شهر کرد آمده بودند به ما ملحق شدند . با یک دستگاه اتومبیل سواری بطرف دربند حرکت کردیم . ساعت 7 ورودی دربند آقای محسن فوقانی با ما همراه شد . ساعت 7:30 حرکت کردیم در مسیر با مشورت و نظر سرپرست مسیر اوسون را در پیش گرفتیم درشیب نسبتا زیاد با کوله های سنگین و تجهیزات کامل زمستانه در ساعت 14 به پناهگاه سنگ سیاه (امیری) رسیدیم و شب را در آنجا ماندیم .

پناهگاه دوطبقه بود و ما به طبقه بالا رفتیم. با آمدن شب چراغ پناهگاه که با انرژی خورشیدی روشن شد باعث تعجب همه شد . ساعت 21 شب بطور اتوماتیک چراغها خاموش شد و همه خوابیدیم . ساعت 21:30 یک نفر درب پناهگاه را میکوبید . با باز کردن درب متوجه کوهنوردی شدیم که از سرمای زیاد غیر قابل تحمل جان پناه قله برگشته بود . کوهنوردان بین خودشان به او جا دادند تا گرم شود .

روز دوم 8 آذرماه 95 :

ساعت 5 بیدار شدیم و بعد از صرف صبحانه ساعت 7:30 به طرف قله توچال حرکت کردیم . ساعت 9:45 بود که بر فراز چکاد توچال پرچم پر افتخار چکاد اصفهان را برافراشتیم . یعد از کمی استراحت و گرفتن عکس ساعت 10:30 بطرف ایستگاه هفت تله کابین حرکت کردیم و بر روی خط الراس قرار گرفتیم . ادامه مسیر دادیم به طرف گردنه شاه نشین ساعت 13:45 بود که بر چکاد آن ایستادیم . ادامه مسر دادیم به سمت قله سر بازارک ، ساعت 14 روی چکاد آن قرار گرفتیم . بطرف گردنه سربازارک ادامه مسیر دادیم با عبور از گردنه به قله سه چم رسیدیم پس از آن به سمت قله بازارک رفتیم . ساعت 15:30 چکاد بازارک را صعود و به سمت قله لوارک حرکت کردیم . ساعت 16 بین گردنه بازارک و لوارک کمپ زدیم و شب مانی کردیم .

روز سوم 9 آذرماه 95 :

ساعت 5:30 صبح بعد از صرف صبحانه به سمت قله لوارک حرکت کردیم و در ساعت 11:30 آنرا صعود کردیم . بعد از استراحت به سمت گردنه سرلک حرکت کردیم . بعد از قرار گرفتن روی گردنه سرلک و با در نظر گرفتن تغییرات شرائط جوی و هوای سرد و بارندگی سرپرست تصمیم گرفت از سمت دره رندان بطرف پائین ارتفاع کم کنیم .

با گذشتن از شیب تند دره و کفش های دوپوش زمستانه و کوله های سنگین که هیچ کدام مناسب این برنامه نبود که همه اینها بخاطر اطلاعات نادرستی بود که از منطقه و بارش هفته گذشته به ما داده بودند . به هر شکل با آمادگی همنوردان و تحمل وصبر همه را پشت سر گذاشتیم و در ساعت 16 به آبشار نیمه یخ زده رندان رسیدیم . بواسطه این آبشار رودخانه کوچکی در جریان بود که با گذشتن از میان باغات گیلاس و گردو و ... به روستای رندان میرسید . قرار شد شب را در کنار آبشار بمانیم . جای همه دوستان خالی آب گوارای آبشار و چای آتشی تمام خستگی راه را از تن مان بیرون کرد . شب در کنار آتش به گپ و گفتگو پرداختیم و بعد از خوردن شام ساعت 21 بخواب رفتیم .

روز چهارم 10 آذرماه 95 :

ساعت 6:30 از خواب بیدار شدیم و پس از خوردن صبحانه ساعت 8 بطرف روستای رندان حرکت کردیم . ساعت 9 بود که به روستای رندان رسیدیم . با گرفتن یک دستگاه وانت نیسان بطرف ایستگاه متروی صادقیه حرکت کردیم . ساعت 12 رسیدیم و با مترو به ترمینال جنوب رفتیم . من و آقایان هادی فوقانی و سعید عابدینی بلیط گرفته و به سمت اصفهان حرکت کردیم و ساعت 20 شب رسیدیم ترمینال کاوه و برنامه به اتمام رسید .

نکات لازم بذکر :

در کل مسیر بر خلاف آنچه که به ما گفته بودند خبر از برف زیاد در منطقه نبود .

تعدادی قله های فرعی در مسیر بود که همه را صعود کردیم و با بررسی و نتیجه گیری کلی تقریبا دو سوم خط الراس توچال به پل خواب را پیمایش کردیم . اگر شرائط جوی مناسب بود زمان لازم برای پیمایش کل خط الراس امکان پذیر بود .

AddThis Social Bookmark Button

ویدیو کلیپ

جهت نمایش ویدیو کلیپ بر روی عکس زیر کلیک کنید:

You Tube

تماس با ما

آدرس : اصفهان - صندوق پستی 1573-81465

تلفن : 09138787177

ایمیل : این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید